Season 2009 JungleRain

If you don't speak Portuguese, don't worry! You can post in English here!

Re: Season 2009 JungleRain

Mensagempor Brito's Pepper em 05 Mar 2010, 20:33

Grant my friend,
Cool guy, I am not looking for any special one but, when you get some CGN 22097 twin ripe, send me some seeds. ;)
take care my friend :) ;) 8)
Brito's Pepper
Usuário Trinidad Scorpion

Data de registro: 04 Jan 2008, 11:33

Mensagempor JungleRain em 12 Mar 2010, 01:22

Sure Brito, I will let you know when they are ready
Diário de JungleRain_2009 "Troquei algumas palavras "Troquei algumas palavras com a minha esposa, e ela trocou alguns parágrafos comigo."
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Data de registro: 17 Abr 2009, 07:45

Mensagempor JungleRain em 12 Mar 2010, 01:22

pré-colheita de hoje, aqui está uma foto de cerca de 10% do que está ainda amadurecendo fotos,
as vagens são principalmente pequenos ..... melhor em breve

today's pre-harvest, here's a pic of about 10% of whats still ripening,
the pods here are mainly small.....better photos soon

Imagem
Diário de JungleRain_2009 "Troquei algumas palavras "Troquei algumas palavras com a minha esposa, e ela trocou alguns parágrafos comigo."
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor JungleRain em 12 Mar 2010, 03:50

algumas fotos tomadas hoje;

Rocoto Peru Bitumi
Imagem

Scotch Bonnet TFM
Imagem

PI 441680 Roxa
Imagem

Hot Fish
Imagem

Goat Pepper
Imagem

Devils Tongue white
Imagem

CGN 441629
Imagem

C. Tovarii
Imagem

7pot/pod white
Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor JungleRain em 12 Mar 2010, 03:52

e algumas pimentas mais selvagens;

CGN 24332 C. Buforum / C. Microcarpum flower
Imagem

CGN 22795 C.Praetermissum pods
Imagem

CGN 22795 C.Praetermissum flower
Imagem

C. Galapagoense pods
Imagem

C. Galapagoense flower
Imagem

Cumari (True) C. Praetermissum flower
Imagem

CO 1403 C. Chacoense pods
Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor neyde hidalgo em 12 Mar 2010, 08:15

Lindas pimentas... Que fartura de colheita... Vai fazer belos molhos e conservas, Grant?
Essas pimentas selvagens são muito bonitas e enfeitam nosso Fórum. Muito obrigada por nos mostrar as belezas de um lugar tão distante e maravilhoso. Beijos. Neyde

Beautiful peppers ... What abundance of harvest ... It will do fine sauces and preserves, Grant?
These peppers are very wild and beautiful decorating our forums. Thank you for showing us the beauty of a place so distant and wonderful. Kisses. Neyde
Neyde Paula Valencise Hidalgo
Doando sementes ao GDS você estará apto
a receber muitas outras que não tenha ainda.
neyde hidalgo
Usuário Jay's Ghost Scorpion

Data de registro: 03 Fev 2006, 19:22

Mensagempor Brito's Pepper em 12 Mar 2010, 21:46

Grant my friend,
Really great guy, I loved all yours peppers mainly the big one Rocoto, hot fish because looks like a Brazilian pepper due to its green and yellow color, and fanally all the wilds :clap:
Congratulation for the 45 species harvest, I am wondering what you're going to do with them, sauces I bet :D :rofl: :rofl:
Brito's Pepper

Mensagempor JungleRain em 21 Mar 2010, 06:12

Hi Brito,
This week I've been drying, deseeding, making chilli chocolate, making sauces and trying to make a chocolate chilli sauce using the Trinidad Scorpion :^)
Brito's Pepper escreveu:Grant my friend,
Really great guy, I loved all yours peppers mainly the big one Rocoto, hot fish because looks like a Brazilian pepper due to its green and yellow color, and fanally all the wilds :clap:
Congratulation for the 45 species harvest, I am wondering what you're going to do with them, sauces I bet :D :rofl: :rofl:
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor JungleRain em 21 Mar 2010, 06:13

Estive descaroçagem Trinidad hoje Scorpions, eu usava luvas, mas não fez diferença .... o homem é meu queimando as mãos,
aqui algumas fotos;

I've been deseeding Trinidad Scorpions today, I wore Gloves but it made no difference....man are my hands burning,
here's a few pics;

Trinidad Scorpion Size Comparison
Imagem

Trinidad Scorpion Open1
Imagem

Trinidad Scorpion Open2
Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor pollux em 21 Mar 2010, 11:09

Nice Harvest dude....
BTW... Surgical gloves are ineffectives agaist nuclear peppers... U should use that thick ones used to wash dishes... or use oil in ur hand and then put the surgical gloves...
Saudações...
Eduardo
"A vida é limitada, mas o nome e a honra podem durar para sempre."
Bushidô
Meu Diário
pollux
Usuário Murupi

Data de registro: 20 Fev 2007, 16:37

Mensagempor Brito's Pepper em 22 Mar 2010, 23:40

Grant my friend,
Be very careful with these nucleares, I have not got the Trinidad Scorpion yet but I have the Naga Morich which is as strong as the Trinidad and I know she is very dangerous.
This week my wife bought a surgical glove so I could work with this nuclear.
Today I have prepared some sauces with the Naga, Chocolate habanero and a light sauce with Peter Pepper, soon I will be posting pictures in my diary.
Congratulations on your Trinidad, it is beautiful, I hope soon to have some like yours ;)
Take care :) ;) 8)
Brito's Pepper

Mensagempor JungleRain em 31 Mar 2010, 02:51

Thanks Brito,
I'm sure you'll have some nice nuclears...very soon ;)

Brito's Pepper escreveu:Grant my friend,
Be very careful with these nucleares, I have not got the Trinidad Scorpion yet but I have the Naga Morich which is as strong as the Trinidad and I know she is very dangerous.
This week my wife bought a surgical glove so I could work with this nuclear.
Today I have prepared some sauces with the Naga, Chocolate habanero and a light sauce with Peter Pepper, soon I will be posting pictures in my diary.
Congratulations on your Trinidad, it is beautiful, I hope soon to have some like yours ;)
Take care :) ;) 8)
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor JungleRain em 31 Mar 2010, 02:51

Sorry guys eu não fui por um tempo, havia uma questão familiar poucos .... Mas de qualquer maneira aqui está uma nova atualização;
Se alguém quiser traduzir, em seguida, thats ok .... algum tradutor não é tão bom!

Sorry guys I haven't been on for a while, had a few family issues....But anyway here's a new update;
If anyone want to translate then thats ok....sometime the translator isn't so good!!!

Mata Frade

A fruta Frade Mata tem um sabor frutado muito com um calor de cerca de 7 / 10, a fábrica é de cerca de 45cms de altura x 30 cms de largura.
Uma e às vezes duas flores / vagens se desenvolvem em cada nó, as médias fruto redondo de 1 cm e são paredes grossas,
a partir de amadurecimento cor roxo / preto, passando para o laranja, em seguida, verde e marrom e, finalmente, vermelho brilhante.

The Mata Frade's fruit has a very fruity taste with a heat of around 7/10, the plant is around 45cms high x 30 cms wide.
One and sometimes two flowers/pods develope at each node, the fruit averages 1 cm round and are thick walled,
starting in color purple/black ripening through to green then orange/brown and finally bright red.

Imagem

Imagem

Devils Tongue White

Os Devils Tongue White Habanero tem um sabor / cheiro com um calor de cerca de 7 / 10, a planta cresce curto e espesso, 40cms altura x 50cms de largura.
Em média, são 3 a 4 flores, vagens em cada nó, com a fruta 6cms ao longo 8cms x 1cm de largura e 1.5cms paredes são finas.
a partir de cor verde pálido, com apenas um tom de púrpura, o amadurecimento de um marfim de coloração creme.
Eu também tenho uma outra tensão, onde as vagens são mais gordos em forma

The Devils Tongue White has a Habanero taste/smell with a heat around 7/10, the plant grows short and bushy, 40cms high x 50cms wide.
On average there are 3 to 4 flowers/pods at each node, with the fruit 6cms to 8cms long x 1cm to 1.5cms wide and are thin walled.
starting in colour pale green with just a shade of purple, ripening to an ivory to cream coloring.
I also have another strain where the pods are more fatter in shape

Imagem

Imagem

Triple Chilli

A Chilli Triple tem um aroma frutado e tem gosto de damasco, também tem um calor de cerca de 7 / 10, esta planta cresce muito espessa folhagem verde escuro,
com um tamanho de aproximadamente 60 cm x 45 cm e é muito abundante de frutos, o tamanho é 2cms 3cms de altura x 1 cm de largura,
a cor das vagens imaturas são verdes mudando completamente a luz laranja, finalmente, vermelhos.

The Triple Chilli has a fruity smell and tastes like apricot, it also has a heat of around 7/10, this plant grows very bushy with dark green foliage,
with a size of approximately 60 cms x 45 cm and is very abundant with fruit, the size is 2cms to 3cms high x 1 cm wide,
the color of the immature pods are light green changing through to orange then finally red.

Imagem

Imagem

Imagem

Angkor Sunrise

Imagem

Aribibi Gusano

Imagem

White Mix .... White Devils Tongue, Habanero White Jelly Bean & Aribibi Gusano

Imagem

CGN 22097 Twin

Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor JungleRain em 31 Mar 2010, 03:57

Aqui está um muito bom do Brasil, muito frutado e um calor muito agradável 8 / 10

Here's a really nice one from Brazil, very fruity and a nice heat too 8/10

PI 441620

Imagem

Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor 915river1 em 31 Mar 2010, 11:00

Very nice variety selection & beautiful display of pods my friend, love those white pods.
:)
915river1

Data de registro: 06 Fev 2010, 20:19

Mensagempor JungleRain em 17 Abr 2010, 05:03

A colheita das pimentas entrou na ultrapassagem, tenho sido colheita de cerca de 5 kgs cada dia agora para as últimas 3 semanas e ainda não têm fim as pimentas, o secador vem acontecendo 24/7....and estou amando-a. Aqui algumas fotos de algumas vagens, muito mais por vir;

The Picking of the chillis has gone into overdrive now, I have been picking around 5 kgs every day now for the last 3 weeks and still no end to the chillis, the dryer has been going 24/7....and I'm lovin' it. Here's a few pics of some pods, plenty more to come;

7 pot/pod Brain

Imagem

Imagem

7pod/pod Douglah

Imagem

Imagem

Trinidad Scorpion Chocolate

Imagem

Imagem

Trinidad Scorpion Morouga x 7pot/pod Douglah

Imagem

Paper Lantern

Imagem

Habanero Long Chocolate

Imagem

Fatalii

Imagem

Deseeding

Imagem

Cumari do Para

Imagem

Cheiro Laranja

Imagem

C. Tovarii

Imagem

Bonda ma Jacque

Imagem

Bhut Jolokia x Giant White Habanero

Imagem

Imagem

Bahamian Goat Pepper

Imagem

Imagem

7pot/pod White hybrid

Imagem

Bhut Jolokia Orange hybrid

Imagem
Editado pela última vez por JungleRain em 17 Abr 2010, 12:12, num total de 1 vezes
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor neyde hidalgo em 17 Abr 2010, 08:33

Mas que linda colheita! :lol:
Grant, esse é o premio para quem se dedica com amor e carinho.
Suas fotos enfeitam nosso fórum. :$
Suas pimentas devem fazer sua alegria.
Meus parabéns! Estou muito feliz por você. Beijos. Bom final de semana. Neyde

But what a beautiful crop! :clap: :clap:
Grant, this is the reward for engaging with love and affection.
His photos adorn our Forum. :inlove:
Your peppers should be his joy.
Congratulations! I am very happy for you. Kisses. Good weekend. :!: Neyde
neyde hidalgo

Mensagempor pollux em 17 Abr 2010, 09:41

Indeed, as neyde says, your pictures dude makes our forum more beautifull...
BTW.. Gratz for the Harvest...
Can´t wait for my wild species arrive... Seems Fatalii is a bit late, I´ll probably be able to grown only next spring....
Saudações...
Eduardo
"A vida é limitada, mas o nome e a honra podem durar para sempre."
Bushidô
Meu Diário
pollux
Usuário Murupi

Data de registro: 20 Fev 2007, 16:37

Mensagempor JungleRain em 20 Abr 2010, 07:37

Então chillis muitos, tão pouco tempo, nas últimas semanas as minhas mãos, rosto, olhos .... e todos os outros lugares têm sido queima ... mesmo a esposa tomou a dormir com as crianças: lol:

So many chillis, so little time, the last few weeks my hands, face, eyes....and elsewhere have all been burning...even the wife has taken to sleeping in with the kids :lol:

Today's Pickings/ Colheitas de hoje

Imagem
Sigmund Freud,
JungleRain
Usuário Rocotó

Mensagempor neyde hidalgo em 20 Abr 2010, 08:25

This is very funny ... Here at home the husband also slept in the guest room because of too much heat with the peppers. ;(
And I even cried a few days ... so hard on the hands and in all parts of the body where I played with it ... My eyes burned and I was very afraid to go blind ... :tmi:
That our love for peppers still kill us ...
But congratulations, my friend. Linda harvest, indicating an abundance of seeds ...
Kisses. Good morning! :inlove: Neyde

Isto é muito engraçado... Aqui em casa também o marido já dormiu no quarto de hóspedes por causa de muito ardor com as pimentas.
E eu até chorei uns dias de tanto ardor... ;( nas mãos e em todas as partes do corpo onde toquei com elas... Meus olhos ardiam muito e tive medo de ficar cega... :tmi:
Esse nosso amor pelas pimentas ainda nos matam...
Mas, parabéns, meu amigo. Linda colheita, sinal de fartura de sementes...
Beijos. Bom dia! :* Neyde
neyde hidalgo

AnteriorPróximo

Retornar para Discussions in English